donderdag 22 oktober 2009

Clubavond 21 oktober

beamer bijstellen...de kleurbalans van de beamer moest nog even bijgesteld
Voor een select gezelschap hadden we de fotograaf Leo van der Harst te gast. Onder de titel 'Vierkant is mooi' liet hij zijn landschaps- en architectuurfoto's zien en vertelde hij over zijn manier van werken.
De getoonde beelden waren afkomstig van 6x6 gescande dia's (Velvia), maar ook van een fullframe digitale camera (de Hasselblads waren ingeruild). De computer is niet meer weg te denken uit de fotowereld: locaties worden van te voren gescout op google earth en voor de nabewerking staat een mooi HDR-programma ter beschikking. Desondanks blijven klassieke technieken als vroeg opstaan, statief gebruiken, wachten op het goede licht en handmatig lichtmeten van belang.
Op de site vierkantismooi.nl kun je een overzicht van Leo's werk zien. De mondelinge toelichting moet je er dan maar bijdenken.

napratennapraten

Dirk