Cursus Beginners

De eerstvolgende beginnerscursus start op 9 februari 2016.

"Heeft u zich altijd al afgevraagd wat nu het verschil is tussen uw kiekjes en die prachtige foto's die u soms tegenkomt?" .....dan zijn de KLIK fotocursussen wat voor u! U leert de creatieve mogelijkheden ontdekken van uw camera en krijgt meer inzicht in compositie. De KLIK fotocursussen geven het antwoord op al uw fotovragen.

Beginnende fotografen
Fotoclub KLIK te Delft organiseert elk voor- en najaar (start 1ste dinsdag van februari en oktober) een digitale fotocursus van zes dinsdag-avonden voor beginnende fotografen. Iedereen die in het bezit is van een digitale of analoge camera kan meedoen.

Overzicht van de cursus
Gedurende zes dinsdagavonden komen de basisbeginselen van fotografie aan bod. Werking van de camera, sluitertijd, diafragma, scherptediepte, over- en onderbelichten, witbalans, iso-waarden, flitsers, archievering, het zijn allemaal begrippen die vertrouwd zijn nadat u de KLIK cursus heeft gevolgd. U krijgt huiswerk-opdrachten die we later gaan bespreken. Ook compositie komt aan de orde, aan de hand van dia's wordt uitgelegd hoe u betere foto's kunt maken. Er is een portret-avond in de Klik-studio, u bent dan afwisselend model en fotograaf. Er is ook een fotosessie buiten (breng dan een statief mee als u die heeft). De complete indeling ziet er als volgt uit, wijzigingen voorbehouden: Avond 1 theorie, Avond 2 theorie, Avond 3 portretfotografie, Avond 4 opdrachten bespreken + o.a. flitsfotografie, Avond 5 buitenfotografie, Avond 6 opdrachten bespreken + samenvatting.

Zwart-wit afdrukken
Als u de cursus wilt volgen met een analoge camera dan is het erg leuk om uw zelf volgeschoten zwart-wit rolletje te ontwikkelen en af te drukken in de Klik-doka's.

Kosten, aanmelden en start
De kosten die aan de cursus verbonden zijn bedragen 90 euro voor 6 avonden, te voldoen op de eerste cursusavond.

U kunt zich aanmelden bij Bart Norbart, telefoon 015-2137811, of e-mail.
Door uzelf aan te melden gaat u akkoord met de Algemene Voorwaarden.

De cursus start op 9 februari 2016 en de laatste van de 6 cursusavonden is op 15 maart.
De leslocatie is de studio van Fotoclub Klik,
Phoenixtraat 66 (gebouw Delfstede kamer 25 begane grond) in Delft.
We beginnen om 19:30 uur en rond 22:00 uur sluiten we af.

Het gehele centrum van Delft is betaald parkeren. Parkeergarage aan de Phoenixstraat 29 is een optie.
Tip: Tram 1 stopt direct voor de deur, halte Prinsenhof.

NB: breng iedere avond uw camera mee!