Over klik

In het gebouw "Delfstede" aan de Phoenixstraat te Delft is sinds 1976 fotoclub KLIK gehuisvest.

Fotografie is de gezamenlijke hobby van de leden (ongeveer 45).

KLIK stimuleert de leden om actief met fotografie bezig te zijn. De club biedt de mogelijkheid ervaringen uit te wisselen, zelf foto's af te drukken in onze doka’s, gebruik te maken van een fotostudio, foto’s te exposeren in onze clubruimte en natuurlijk gezellig te praten over foto’s, fotografie en alles eromheen.

De vaste Klik avond is op woensdag. Wil je lid worden of een keer vrijblijvend langskomen, neem dan contact op met Bart Norbart, telefoon 015-2137811, of e-mail.

In de studio kunnen de leden zelf foto’s maken en de twee volledig uitgeruste doka's bieden uitgebreide mogelijkheden voor het ontwikkelen, uitvergroten en afdrukken van de foto's.

Alle leden beheersen de basis van het zwart wit afdrukken. Mocht je niet over deze kennis beschikken, dan kan je deze onder andere opdoen op de foto-cursus die ook door onze club wordt verzorgd. De doka's en de studio zijn opengesteld voor leden van KLIK tijdens de openingstijden van Delftstede, het pand waarin de fotoclub is gehuisvest

Ondanks het feit dat KLIK stamt uit de tijd van de chemische fotografie gaat de club met haar tijd mee. Uiteraard hebben alle leden de beschikking over een digitale spiegelreflexcamera. Voor het tonen van digitale foto's beschikt KLIK over een dia-kwaliteit projector. Digitale nabewerking is een veel besproken onderwerp op de clubavonden. Workshops Photoshop maken regelmatig deel uit van de club avonden.

En heel voorzichtig durft iemand wel eens een Instagrammetje en een met de camera gemaakte film te laten zien...